18 June 2011

Minum Tea Hijau (Green Tea) Dapat Mengurangkan Berat Badan.

Assalammualaikum dan salam sejahtera, Ada kajian di buat menunjukkan bahawa teh hijau proses pengurangan berat badan dengan merangsang badan untuk membakar kalori dan membakar lemak .Selain itu kajian juga menunjukkan bahawa ekstrak teh hijau juga dapat meningkatkan pengoksidaan lemak dan meningkatkan tahap metabolisma. Ini mungkin di sebabkan ia tidak mengandungi atau sangat sedikit kafein, walau bagaimanan pun sesetengah kajian juga menunjukkan bahawa ekstrak teh hijau mempunyai faedah yang lain untuk mengurangkan berat badan.

Beberapa penemuan menunjukkan bahawa kehadiran Flavonoid di dalam green tea yang boleh mengurangkan berat badan.Apabila flavonoid bergabung dengan ramuan ekstrak green tea yang lain, lebih banyak kalori akan di bakar. Ekstrak teh hijau tidak menyebabkan kesan sampingan yang tidak baik. Ini adalah salah satu kebaikan ekstrak teh hijau. Oleh itu ia tidak membahahayakan pengguna dan selamat di ambil bersama produk pelangsingan yang lain. Teh hijau juga di ketahui mempunyai faedah kesihatan yang lain seperti mengurangkan risiko penyakit jantung,ulser dan kanser.

Selain itu ia juga dapat memberikan tenaga dengan segera kepada badan anda. Anda boleh meminum teh hijau dengan air panas atau sejuk. Jika anda tidak menyukai rasa teh hijau, anda boleh mendapatkan ekstrak teh hijau seperti tea mix yang mempunyai perisa lemon dan hibiscuss. Teh hijau tea juga dapat merendahkan gula dalam darah di mana ia dapat melindungi peminumnya daripada diabetes atau sekurang-kurangnya simptom lepada penyakit tersebut. Tetapkan program anda dengan Teh hijau dan cuba selama seminggu. Jika anda merasakan perubahan lepada badan anda, oleh itu anda akan tahu ia ádalah berkesan kepada anda. Di sebabkan ia tidak merbahaya lepada kesihatan, ia adalah berbaloi untuk mencuba.

Di Herbalife Malaysia terdapat satu produk iaitu Tea Mix, merupakan salah satu dari 3 produk utama untuk melangsingkan badan. Tea Mix adalah ekstrak teh hijau yang yang di campur dengan ekstrak buah lemon, buah pelaga dan juga bunga raya. Baunya yang wangi dan rasanya yang hebat membuatkan anda tidak perlu Untuk menutup hidung ketika meminumnya
:)

0 comments:

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More